Warning: session_set_cookie_params(): Cannot change session cookie parameters when headers already sent in /www/html/info/auth.php on line 92

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /www/html/info/auth.php on line 93

Warning: Use of undefined constant MY_NONE - assumed 'MY_NONE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 2

Warning: Use of undefined constant MY_STR - assumed 'MY_STR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 4

Warning: Use of undefined constant MY_VAR - assumed 'MY_VAR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 5

Warning: Use of undefined constant MY_ARR - assumed 'MY_ARR' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 6

Warning: Use of undefined constant MY_FN - assumed 'MY_FN' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 8

Warning: Use of undefined constant MY_FNH - assumed 'MY_FNH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 9

Warning: Use of undefined constant MY_TMPL - assumed 'MY_TMPL' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 10

Warning: Use of undefined constant MY_TMPLH - assumed 'MY_TMPLH' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 11

Warning: Use of undefined constant MY_DROP - assumed 'MY_DROP' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /www/html/info/template.php on line 13
Terragen

Notice: Undefined index: main in /www/html/info/template.php on line 221

Notice: Undefined variable: headers in /www/html/info/global.php on line 46

Terragen

renderelt táj
Most a Terragen2 Free Editionról lesz szó. Ez a verzió nem üzleti célre ingyenesen használható, de legfeljebb 800x600 képpontos képeket lehet vele készíteni. A régebbi verzió (Terragen Classsic) ingyenesen használható méretkorlát nélkül, de kevesebbet tud: persze emiatt könnyebb is kezelni.
A program indítóikonja az asztalon megtalálható.

Kezelõfelület

A program indításakor az alábbi látvány tárul elénk:
terragen alap
Jobboldalt fent a 3D Preview (elõnézet) látható, alatta a Node Network, ami kezdetben nem érdekes.
A menüsor alatti gombsoron tudjuk kiválasztani, hogy baloldalt a világunk mely részét szeretnénk szerkeszteni.

Domborzat

A fenti gombsoron a Terrain (terep) van kiválaszva, ami alapesetben egy bolygó méretû síkság. Kattints duplán baloldalt a zöld golyós Heightfield shader 01-re, hogy kinyíljon egyetlen gyereke, a Heightfield generate 01. Kattints most a Heightfield generate 01-re, akkor ennek a tulajdonságai jelennek meg lent. A Generate Now gombot megnyomva a megadott paraméterek alapján generál egy véletlenszerû terepet.

Kamera elhelyezése

A 3D Preview ablakban is látszik, hogy csak egy zárt téglalapban generáltunk dombokat, próbáld úgy elhelyezni a kamerát a dombokhoz közelebb, hogy ne látszódjon rajta túl a végtelen síkság. Ehhez kattints a 3D Preview ablakra, és ott egérrel tudsz navigálni:
  • középsõ egérgombot nyomva körbenézhetsz
  • Alt+középsõ egérgombot nyomva elõre/hátra mehetsz
  • Alt+jobb egérgombot nyomva jobbra/balra/fel/le mehetsz.
Ha mát szép a látvány, akkor nyomd meg a 3D Preview bal alsó sarkában a Copy this view to the current render camera gombot, hogy majd a kész kép renderelésekor is innét nézzük a világot.

Renderelés

A felsõ gombsoron a Renderers gombot megnyomva baloldalt megjelenik a két alapértelmezett renderelési beállítás. Kattints a Quick render-re, aztán nyomd meg az alul megjelenõ Render Image gombot: pát perc alatt kirendereli a szép szürke dombokat.

Felszín

Nyomd meg a felsõ gombsoron a Shaders gombot: ekkor a felszín színéért felelõs beállítások jelennek meg baloldalt. Kattints a Base colours-ra, hogy megjelenjenek a beállításai. A Colour fülön két színt is találsz, a high colourt és a low colourt: amiknek a nevükkel ellentétben nincs közük a magassághoz. Ezek beállításával változtathatod a világ alap színeit.
Hozz létre egy új felszínt a Base Colour felett az Add layer / Colour Shader / Distribution shader v4-tal. A Name mezõben írd át a nevét -ra: ehhez az alapértelmezett fehér szín pont jó lesz.
A Coverage adja meg, hogy ez a hó a felszín hány százalékban fedje.
Kapcsold be a Fractal breakup-ot, hogy véletszerûen helyezze el a havat.
Az Altitude constraints fülön adhatod meg, hogy csak bizonyos magasság alatt / fölött jelenjen meg ez a felszín típus. A minimumnál és a maximumnál is van egy fuzzy zone beállítás, amivel megadhatod, hogy mennyire fokozatosan érjen véget a hó. Ezek a beállítások csak akkor érvényesülnek, ha a melletük lévõ jelölõnégyzetet bekapcsolod. Hó esetén minimális magasságot érdemes megadni. Ha az egeret a 3D Preview ablakban mozgatod, akkor alatta megjelenik, hogy merre ját a világban az egér: az y koordináta jelenti a magasságot.
A Slope constraints fülön megadhatjuk, hogy nagyon meredek helyeken ne maradjon meg a hó. Itt a beállításokat szögben kell megadni.
A Tweaks fülön a Fuzzy zone softness-t lejjebb állítva adhatod meg, hogy élesebb határ legyen a van hó és nincs hó között.

Hasonlóan több különféle felszíntípust is létrehozhatsz, kísérletezhetsz víz hozzáadásával (Water gomb), felhőkkel  (Atmosphere gomb) és a megvilágítással (Lighting gomb)